سبد خرید
1

سرویس متاسرچ چیست و چرا یک سرویس کاربردی است

انفجار اطلاعات در کنار ورود کسب‌وکارها به فضای اینترنت باعث شده تا نیاز برای وجود سرویس‌هایی به‌منظور فیلتر و مقایسه‌ی داده‌ها ایجاد شود؛ نیازی که توسط موتور جستجوی متا یا متاسرچ پاسخ داده شد.

با تولد اینترنت و رونق آن به‌واسطه‌ی ظهور وب‌سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون، نیاز به ابزارهایی برای جستجو در میان انبوه محتوای وب احساس می‌شد. بدین ترتیب موتورهای جستجو‌ روی کار آمدند تا به‌ کاربر در یافتن محتوای دلخواهشان یاری برسانند؛ اما تعداد موتورهای جستجو در کنار بهره‌گیری آن‌ها از الگوریتم‌هایی متفاوت برای یافتن و دسته‌بندی نتایج، کاربران را به استفاده از چندین ابزار جستجو سوق می‌داد. این عوامل در نهایت زمینه‌ساز تولد متاسرچ‌ها یا ابرجستجوگرها شد.

متاسرچ‌ها در حقیقت بین وب‌سایت‌های مختلف و کاربران، نقش واسطه‌ای را ایفا می‌کرد که کاربر به‌ مدد آن‌ها، در پاسخ به کوئری (عبارات جستجو، سوال یا واژه‌ی مورد نظر خود)، به جای اینکه تنها نتایج یک منبع را مشاهده کند، فهرستی از نتایج چندین منبع را در اختیار داشته باشد؛ در واقع متاسرچ،‌ با جمع‌آوری اطلاعات از سایر سرویس‌ها و موتورهای جستجو و با فیلترگذاری‌ آنها، امکان مقایسه و انتخاب بیشتری به کاربر می‌داد.

با رشد فزاینده‌ی حجم داده‌ها در فضای اینترنت و ورود کسب‌و‌کارهای گوناگون به دنیای مجازی، نیاز به متاسرچ‌ها از سامان‌دهی نتایج موتور‌های جستجوی فراتر رفت؛ زیرا با آغاز به‌کار‌ سرویس‌هایی که در قبال ارائه‌ی خدمات یا فروش کالا از کاربر پول دریافت می‌کردند، افراد به‌دنبال ابزاری برای مقایسه‌ی کیفیت و هزینه‌ی چنین خدمات و کالاهایی بودند، همین موضوع دامنه‌ی فعالیت متاسرچ‌ها را گسترده‌تر کرد؛ به‌طوری که امروزه شاهد فعالیت متاسرچ‌‌ در حوزه‌های مختلفی هستیم.

یکی از حوزه‌های پرطرفدار فعالیت متاسرچ‌ها گردشگری و توریسم است. با توجه به اینکه امروزه اینترنت به مقصد ابتدایی کاربران برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ تور، رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما بدل شده است، از این‌رو برای پاسخ‌گویی به نیاز آن‌ها، طیف گسترده‌ای از متاسرچ‌ها در ابعاد جهانی فعالیت می‌کنند که از جمله‌ی شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون تری‌واگو، تریپ‌ادوایزر، اکسپدیا و ویگو اشاره کرد که درگاه‌ها و فروشگاه‌های خود را در کشور‌های مختلف به‌صورت محلی همراه با سرویس‌های جهانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

شاید از خود بپرسید که درآمدزایی متاسرچ‌‌ها از چه طریقی صورت می‌‌گیرد؟ در پاسخ باید بگوییم آن دسته از متاسرچ‌هایی که کاربران را به سمت فروشگاه‌ها و ارائه‌کنندگان اصلی خدمات ارجاع می‌دهند، از طریق دریافت پورسانت فروش از فروشندگان خدمات و همچنین تبلیغات درآمد کسب می‌کنند و کاربران خود را در پروسه کسب درآمد وارد نمی‌کنند.

در مجموع باید متاسرچ‌ها را سرویس‌هایی کاربردی بدانیم که مجموعه‌ای از داده‌های غربال‌شده را در راستای پاسخ بهتر به نیاز کاربران به وی نمایش می‌دهند. با در نظر داشتن تصویر کاربرانی که همه سوال‌های خود را در اینترنت جستجو می‌کنند و قابلیت مقایسه و انتخاب آگاهانه متاسرچ‌ها، احتمالاً حضور پررنگ‌تری از این شیوه‌ی کسب‌وکار را شاهد خواهیم بود.

کلیدواژه : جستجومتاسرچ
دیدگاه کاربران
  • https://share-il.com 28 اسفند 1401 / 21:25

    Can I just say what a relief to find somebody who truly understands what theyre discussing on the internet. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. More and more people really need to check this out and understand this side of the story. Its surprising you are not more popular because you definitely have the gift.

  • Right here is the perfect website for anybody who wishes to find out about this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want toÖHaHa). You certainly put a new spin on a subject that has been written about for decades. Excellent stuff, just excellent!

  • Ted 22 آذر 1402 / 22:50

    It’s amazing to visit this site and reading the views
    of all mates on the topic of this article, while I am also eager of getting familiarity.

    Also visit my web page … נערות ליווי בבאר שבע

  • Javier 2 بهمن 1402 / 16:24

    עיסוי טנטרי מגבר לגבר או כל עיסוי טנטרי אחר, צריך להתבצע על-ידי מעסה מוסמך.

    Feel free to surf to my homepage – שירותי ליווי

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان